
Векторна графіка

У векторній графіці зображення створюються з геометричних фігур, наприклад, багатокутників, кіл, кривих, ламаних ліній тощо. Також у векторному форматі можна описати й текст. Окремі об’єкти характеризуються різними числовими та текстовими параметрами (наприклад, положенням у системі координат, розміром, кольором). Щоб переглянути векторне зображення, комп’ютер повинен інтерпретувати текстовий опис об’єктів і кожного разу відтворювати зображення. Завдяки векторному опису об’єктів векторні зображення можна легко збільшувати і зменшувати без жодної шкоди для якості зображення.
Векторні зображення часто зберігаються у форматі SVG. Текстове представлення простої форми у форматі SVG може виглядати так:
<circle cx="60" cy="60" r="55" fill="green" />
Спочатку ми визначаємо тип об’єкта: circle
означає коло англійською мовою. Нижче наведено різні параметри, які точно визначають, як має виглядати це коло. Параметри cx
і cy
визначають положення центра кола в координатах (60, 60) на зображенні. Параметр r
визначає радіус кола, а колір заливки вказано як зелений у параметрі fill
. Таким чином, відтворене зображення буде виглядати так:

У форматі SVG можна закодувати багато інших типів об’єктів, наприклад rect
(прямокутник), polygon
(багатокутник) або line
(лінія). Для кожного типу об’єкта ми задаємо різні параметри: наприклад, визначаємо розмір прямокутника за його висотою та шириною. Однак, якщо ми збираємося створювати власні векторні зображення, не обов’язково писати все текстом – є комп’ютерні програми, які дозволять нам працювати лише з об’єктами і писатимуть текстовий код за нас.
Закрити